Kirker slog ikke igennem på YouTube
Mange unge har etableret deres egen YouTube-kanal med succes, men det samme er ikke sket for Lumsås Kirke. Illustrationsfoto

Kirker slog ikke igennem på YouTube

AF BJARNE HANSEN / Fredag 26-6-20 - 08:07

LEDER - YouTube er et fantastisk medie, og selv benytter jeg det meget og har abonnement på flere kanaler, som jeg følger med stor interesse. Nogle dagligt.


Også i min omgangskreds er YouTube flittigt benyttet af mange. Især den yngre generation har taget videokanalen til sig. Der er endda unge, som har så mange følgere, at de har kunne skabe sig en særdeles lukrativ levevej.

Under Coronakrisens nedlukning af kirkelige gudstjenester var der flere præster som forsøgte sig med gudstjenester på YouTube.

Lumsås Kirke var en af de kirker. Men med kun to abonnenter, eller følgere, så er det opad bakke at få budskabet ud, uden markedsføring.


Kirken forsøget at reklamere via sin egen hjemmeside. Men man må konstatere, at udbyttet har været meget begrænset. De seks dagligstueandagter med sognepræst Sten Hartung fra Præstegården er samlet blevet set under 100 gange!

Den seneste havde 26 visninger - og er endda den mest sete. De andre fem havde alle under 10 visninger. En enkelt er kun blevet vist fire gange.
Forklaringen kan være, at Lumsås er et lille sogn, men en andagt fra Nykøbing Sj. Kirke, som er et langt mere befolket sogn, blev kun vist seks gange!

Lumsås og Nykøbing kirker må sande, at det at ville sælge varer uden at reklamere, er som at blinke til en pige i mørke. Du ved hvad du gør, men ingen andre ved det!





FORKERTE FAKTA? Nykøbing Avis skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: nykavis@gmail.com.

© Copyright 2024 Nykøbing Avis. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.