Hvad sker der i vores kommune?

Hvad sker der i vores kommune?

Søndag 22-10-23 - 16:36

DEBAT - Redaktionen har fra John Olsen, Rørvig, modtaget følgende debatindlæg:

Efter at have fulgt det nye byråds behandling og nogle bizarre afgørelser på diverse møgsager (en politikers eget sprog) igennem året, troede jeg og min familie ikke, at det kunne blive værre. Men her tog vi grueligt fejl.

Nu har man fået den vanvittige idé, at skrotte varmtvandsbassinet på Baeshøjgård. Hvad er logikken ved dette forslag? Her og nu sparer man selvfølgelig nogle hundrede tusinder i budgettet, men hvad med de længerevarende konsekvenser for alle de borgere, der ved brugen af varmtvandsbassinet holder livsgejsten og mobiliteten oppe?

At man ydermere bruger nogle få dementes placering i dagtilbud, vel og mærke ved den eneste indgang til varmtvandsbassinet, som undskyldning for nedlæggelsen og ikke mindst besparelsen, er decideret usmageligt. Prøver politikerne at spille patientgrupper ud imod hinanden?

Jeg har fuld respekt for, at demens er en alvorlig sygdom, og at demente borgere kræver fred og ro, så hvis man har placeret disse få demente borgere for at legalisere en lukning af et livgivende tilbud til mange hundrede borgere, er vi langt ude. Jeg håber selvfølgelig ikke, at dette er tilfældet, men er vores politikere blottet for fantasi?

Kunne en løsning ikke være at flytte disse få demente væk fra den eneste indgang til varmtvandsbassinet, så disse og de mange hundrede fortvivlede varmtvandsbrugere fremover får opfyldt deres forskellige behov. Ved denne forholdsvis simple løsning ville der jo blive åbnet op for endnu flere hold, da dagtimerne nu bliver tilgængelige. Hvad ville f.eks. genoptræningsenheden på sundhedscentret synes om det?

Det er helt uforståeligt, at kommunen har en så vigtig ressource lukket i dagtimerne, så mon ikke lidt nytænkning var på sin plads.

Med venlig hilsen
John Olsen
Isørevej 115
4581 Rørvig

FORKERTE FAKTA? Nykøbing Avis skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: nykavis@gmail.com.

© Copyright 2025 Nykøbing Avis. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Onsdag 12-2-25 - 07:47
Dødsfald
OFFICIELLE Onsdag 12-2-25 - 07:51
Gældssanering
NYHEDER Onsdag 12-2-25 - 09:38
Tre indbrud i Nykøbing

Flere nyheder

SENESTE I DEBAT

DEBAT Fredag 14-2-25 - 09:06
Politisk selvmord
DEBAT Onsdag 12-2-25 - 08:21