Har Byrådet udvist rettidig omhu?

Har Byrådet udvist rettidig omhu?

Mandag 23-7-18 - 11:28

DEBAT – Redaktionen har fra Erling Drews, Nykøbing, modtaget følgende indlæg:

Som borger i det smukke Odsherred, kan jeg huske tilbage til Byrådet før Kommunevalget i 2009, hvor Odsherreds økonomi sejlede i sådan en grad, fordi man overskred de planlagte budgetter. Den økonomiske kurs før 2009 var forfejler i sådan én grad, at Odsherred Kommune grundstødte og kom under økonomisk administration.

Efter kommunevalget i 2009 blev der så valgt en ny borgmester samt politikere ind i vores nye byråd, og man må da rose alle de valgte byrådspolitikere, at de har fået rettet Odsherreds økonomi op på et fornuftigt leje, så økonomien ikke endte med et total forlis.

Derfor begynder “man” at krumme tæer, når man læser, at budgetterne nu er begyndt at skride igen med 9,4 millioner kroner. Det der fik mig til tasterne er, at der i teksten i artiklen (Nykøbing Avis - Udgift til ældre har sprængt budgettet – red.) står, at budgetoverskridelsen var forventet, “man” kan så stille det spørgsmål, hvorfor man ikke på forhånd, økonomisk har taget hånd om overskridelsen på 9,4 millioner kroner.

Jeg forventer selvfølgelig ikke, at Odsherreds Økonomi vender tilbage til fejl-kursen før Kommunevalget i 2009, men man får da kuldegysninger, når man ser budgetterne skrider, men dejligt at læse, at Byrådet i oktober skal se på diverse budgetter, så Pøj –Pøj med det!

Med venlig hilsen
Erling Drews
Roftofevej 17
4500 Nykøbing Sjælland


FORKERTE FAKTA? Nykøbing Avis skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: nykavis@gmail.com.

© Copyright 2024 Nykøbing Avis. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Mandag 15-4-24 - 21:18
Dødsfald
OFFICIELLE Tirsdag 16-4-24 - 06:46
Gældssanering

Flere nyheder